Tuesday, September 9, 2008

JANGAN SAMPAI KERIS TERHUNUS

JANGAN DIAMUK AMARAH ORANG MELAYU

Tembelang Lim Guan Eng sudah pecah dek kerana kejahilan beliau tentang sejarah Malaysia yang dahulunya bernama Tanah Melayu. Beliau begitu berani mahu mengatur negara Malaysia yang di asaskan oleh Kesultanan Melayu dan terbina atas darah bangsa Melayu. Kepada semua rakyat Malaysia khususnya DAP, anda patut sedar diri, tahu batasan dan merasa malu hendak
memandai-mandai di Tanah tumpah orang Melayu. Jangan cuba untuk mensamaratakan hak dan keistimewaan semua bangsa di Malaysia.


Manakan sama Kesultanan dan orang Melayu sebagai pengasas Tanah air dengan orang yang baru datang menetap. Manakan sama orang Melayu yang bergadai nyawa bermandi darah semasa negara mula dijajah pada 1511 dengan pedagang India dan Cina yang lari lintang pukang menyelamatkan barang dagangan mereka. Lebih menyakitkan hati orang Melayu, menurut buku tulisan Richard Winsted pedagang-pedagang Cina telah memberikan jongkong mereka untuk kegunaan tentera Portugis untuk mendarat ke Melaka kerana kapal mereka besar tidak sampai ke pantai.

Walaupun perkara ini telah berlaku lebih 500 tahun dahulu tetapi amat wajar di jadikan peringatan kepada orang Melayu dan sangat perlu dijadikan nasihat kepada DAP supaya sentiasa sedar diri dan jangan di ibaratkan seperti "gunting dalam lipatan,cantik di luar runcing di dalam". Pengetahuan tentang sejarah Tanah Air jangan di anggap mudah oleh masyarakat malaysia khususnya golongan muda yang bakal menjaga negara. Jika kita tidak tahu akan perjuangan orang Melayu melawan Portugis, Belanda, Inngeris, komunis dan Jepun maka sewenang-wenangnya kita akan terpedaya dengan dakyah DAP ini yang mana kita merasa negara ini di asaskan oleh bangsa Melayu, Cina dan India. Sebenarnya tidak sama sekali. Jika semasa menentang Potugis dan Belanda Tanah Melayu dibela oleh darah hang Nadim Raja Ahmad, Raja Haji. Dizaman British mereka gerun dengan Mat Kilau, Dato Bahaman, Dato Maharajalela, Rentap, Tok Janggut dan lain-lain.


Tetapi bila sudah Merdeka dan negara menjadi makmur timbul nama Lim Guan Eng dan konco-konconya mahu menubuhkan negara sekular, mempersoalkan keistimewaan dan ketuanan Melayu dan heroin opera bernama Teressa kok yang mahu menghapuskan tulisan jawi di Bkt Bintang. Saya rasa lebih wajar dihapuskan tulisan Cina sebab ini negara yang diasaskan oleh orang Melayu.


Di dalam akhbar ada menyatakan bahawa Lim Guan Eng begitu mengkagumi pemerintahan Saidina Umar Al Khatab. Sememangnya wajar kita kagumi Saidina Umar Al Khatab kerana dengan pemerintahan yang sebegitu maka tidak ada lagi penyalahgunaan badan kehakiman, polis, badan-badan pencegah rasuah, kronism dan lain-lain. Sebagai contoh, Saidina Umar semasa diminta berbincang oleh anaknya tentang masalah keluarga telah memadamkan lampu dan berbincang di dalam gelap kerana lampu itu dibiayai untuk kegunaan urusan negara, maka
salah baginya menggunakan pembiayaan negara untuk berbicang masalah keluarganya. Tetapi pemimpin negara kita melakukan sebaliknya. Menggunakan hak rakyat dan wang negara untuk kepentingan keluarganya.


Tentang isu negara Islam, DAP tidak perlu gusar seperti yang Dato Nik Aziz cakapkan "ambil contoh Kelantan". Bangsa Cina dan India amat rapat dengan orang Melayu di sana malahan berbahasa Kelantan dengan fasih. Islam tidak menghukum orang kafir sewenang-wenangnya. Islam tidak terima bukti yang meragukan apatah lagi bukti yang direka-reka. Islam tidak menghukum kesalahan yang tidak pasti atau was-was. Bayangkan kisah Imam Al Bukhari
yang telah berjalan beribu batu untuk merekodkan hadis dari seseorang. Imam Bukhari telah memerhatikan tingkah laku si polan ini selama beberapa hari dan akhirnya Imam Bukhari tidak mempercayai kesahihan si polan ini hanya kerana si polan ini melangkah masuk ke masjid dengan kaki kiri. Penghukuman dalam Islam amat terperinci dan kebajikan kedua-dua pihak akan dijaga dengan adil. Jangankan di masa aman, hendak membunuh musuh di waktu perang
pun mengikut Islam yang sebenar, ada undang-undangnya.

Oleh itu secara asasnya baik Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat yang mewakili berbagai kaum mestilah memastikan yang orang Melayu tahu hak mereka dan mesti mempertahankannya manakala bangsa Cina, India dan lain-lain tahu akan asal usul negara ini dan sedar diri dan tahu batasan untuk bersuara. Di sini juga saya dan seluruh orang Melayu memberi peringatan bahawa kami tidak mahu lagi bangsa lain mempersoalkan tentang Islam sebagai agama rasmi dan jangan sekali-kali membangkitkan tentang seruan azan yang mengganggu tidur dan kehidupan mereka. Kalau rasa terganggu dengan seruan azan anda bebas pindah ke mana negara yang anda suka.

Orang-orang Melayu pula terutamanya pemimpin negara janganlah untuk tujuan politik menggadaikan ketulenan dan hak bangsa dan negara dengan menggantikan Bahasa Melayu dengan Bahasa Malaysia, Bangsa Melayu jadi bangsa Malaysia, ujudnya dan istilah "kongsi kuasa". Kita mestilah tegas berpaksikan bahawa Malaysia Tanah Air kita ini adalah hak milik orang Melayu dan berhentilah menggadaikan tanah kita kepada bangsa lain.

No comments: